wtorek, 24 marca 2009

Magnus goni mistrza świata na dwie rundy przed końcem

Gra na ślepo
1. Carlsen, Magnus 7
2. Anand, Viswanathan 6
3. Leko, Peter 5½
4. Aronian, Levon 5½
5. Kramnik, Vladimir 5
6. Morozevich, Alexander 4½
7. Ivanchuk, Vassily 4
8. Topalov, Veselin 4
9. Radjabov, Teimour 4
10. Kamsky, Gata 3
11. Wang Yue 3
12. Karjakin, Sergey 2½
Szachy szybkie
1. Aronian, Levon 6
2. Anand, Viswanathan 5½
3. Kamsky, Gata 5½
4. Kramnik, Vladimir 5
5. Karjakin, Sergey 4½
6. Carlsen, Magnus 4½
7. Topalov, Veselin 4½
8. Ivanchuk, Vassily 4
9. Leko, Peter 4
10. Radjabov, Teimour 3½
11. Wang Yue 3½
12. Morozevich, Alexander 3½
Suma wyników
1. Aronian, Levon 11.5
2. Anand, Viswanathan 11.5
3. Carlsen, Magnus 11.5
4. Kramnik, Vladimir 10
5. Leko, Peter 9.5
6. Kamsky, Gata 8.5
7. Topalov, Veselin 8.5
8. Ivanchuk, Vassily 8
9. Morozevich, Alexander 8
10. Radjabov, Teimour 7.5
11. Karjakin, Sergey 7
12. Wang Yue 6.5

Ania rozwiązuje zadania (6)





Białe zaczynają i dają mata w pięciu posuniąciach. Jest to najpiękniejszy mat ze wszystkich. Nazywa się matem Beniowskiego.

Jeśli go znajdziesz, zapisz sobie 2 punkty.

Ania rozwiązuje zadania (5)




Białe zaczynają i dają mata w dwóch posunięciach. Motywem kombinacji, jak w poprzednim zadaniu, jest wciągnięcie figury przeciwnika na złą pozycję.

Jeśli wymyślisz prawidłowe ruchy, zapisz sobie 3 punkty.

Pamiętaj, figura jest tyle warta, ile może zdziałać. Mercedes z zepsutym silnikiem wygląda tak samo, jak mercedes z dobrym, ale ten pierwszy nie jeździ.