środa, 13 kwietnia 2011

Kobiece triki (taktyki) (1)

Przy przygotowaniach do wiosennych porządków przeglądałem swoje książki szachowe i wpadła mi w ręce pozycja "Królowe szachowej kompozycji" wydana w Azerbejdżanie w roku 1986 (wtedy ZSRR). Autorką jest Zulejka Ejwazova. W pierwszej chwili myślałem, że to jest zbiór zadań z Królową w roli głównej. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że wydawnictwo poświęcone jest zadaniom szachowym układanym przez panie.
Piękniejsza część naszego świata w szachy gra, ale zajmować się kompozycją szachową? A jednak!. Skłoniło mnie to, by na "Królowych szachów" pokazać Wam, co paniom udało się stworzyć.
W książce jest malutki wątek polski i od niego zacznę.
Autorką tej czterochodówki jest E. Gorcelak (gdyby ktoś z Czytelników znał więcej danych - proszę o kontakt) i została opublikowana w Szachmatach w CCCP w 1958 roku.
Mat w czterech posunięciach (#4)
Rozwiązania w formie komentarza do posta

1 komentarz: