piątek, 29 marca 2013

Pan Jerzy Konikowski opublikował taki tekst:

Niedawno rozmawiałem z kolegą trenerem II klasy i byłym mistrzem Polski. Zapytałem się go, dlaczego nie uczestniczy w sesjach Młodzieżowej Akademii Szachowej. Ma tak wielką wiedzę o szachach, że mógłby wiele cennych informacji przekazać naszym talentom. Odpowiedź mnie nie zdziwiła: „Etatowi trenerzy MASZ się tak okopali, że nie ma tam dla mnie wejścia”.
Nic nowego. O tym pisałem już dawno i sygnalizowałem poważny problem: Trenerzy MASZ stworzyli sobie pewną małą grupę wzajemnej adoracji i wejść tam jest bardzo trudno. W Polsce mamy natomiast sporo doświadczonych szkoleniowców, z której wiedzy – z różnych względów –  się nie korzysta, ze szkodą dla naszych szachów.
W dniach 17-24 marca rozegrano Mistrzostwa Polski Juniorów do lat 16 i 18. Inny kolega trener II klasy stwierdził – po obejrzeniu wszystkich partii – słaby poziom wyszkolenia uczestników. W tej kwestii nie wypowiadam się, ponieważ nie widziałem żadnej partii.
Słynny trener szachowy Waldemar Świć trenuąjcy od dłuższego czasu Monikę R. dotarł z zawodniczką do dziesiątego miejsca w mistrzostwach Polski do lat 18.  Była mistrzynią do lat 14 i wicemistrzynią do lat 16. Gratulacje za postęp?!

1 komentarz:

  1. Przepraszam Pana bardzo,ale podopieczni pana Świcia zajęli wysokie miejsca w Mistrzostwac Polski: Piotr Snihur 2 w C16, Sebastian Fronczak 7 w C16, Mariusz Kowalczyk 9 w C16 i Monika Rykala 10.
    Jakby porownac wynikow Sebastiana i Mariusza,to oni zrobili znaczacy postep pod skrzydlami Pana Waldemera. Jak Pan porowna ich wyniki z poprzedniego roku,a z tymi w tym roku.

    OdpowiedzUsuń