wtorek, 7 maja 2013

Tego jeszcze nie było w historii internetowych stron turniejowych!?

Csaba Balogh widział już wiele turniejów
Chyba jednak takim ostatnim gamoniem komputerowym nie jestem. Kontaktowałem się z innymi "miłośnikami" legnickich mistrzostw i wszyscy mięli tak samo. Po kliknięciu strony turnieju włączała się reklama, której nie można było usunąć. Po prostu organizatorzy "olali" zawodników i kibiców i zaczęli zarabiać kasę. Jest jeszcze jedna możliwość - reklamodawca włamał się na stronę ME i nielegalnie przekierował ją na swój użytek, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Od samego początku wiele rzeczy mi się nie podobało w stronie turnieju. A to zawieszenia transmisji, a to brak możliwości kopiowania zdjęć (ukazują się następnego dnia). To znów partie, które w postaci plików PGN, ukazują się następnego dnia i to tylko te transmitowane.
Na mojego emaila z pytaniem - dlaczego nie ma transmisji na portalu ChessBomb (mistrzostwa Polski były) - Artur Czyż (dyrektor mistrzostw) odpisał mi:
Witam,
transmisja działa dobrze, jest opóźnienie 10 minutowe (planowane). Jest
tu delegat ECU i nie ma zastrzeżeń.
Nie ma bo nie zapłacili do ECU za prawa do transmisji. Więc pytanie nie
do mnie skierowane tylko do Chess-Bomb dlaczego nie zapłacili.
Zdjęcia będą dzisiaj.

pozdrawiam
Bardzo interesującego wywiadu na temat mistrzostw dla rosyjskiego portalu Chess News udzielił Csaba Balogh, węgierski arcymistrz (link w jednym z poprzednich postów). Bez ogródek stwierdza, że warunki w Legnicy za zapłacone pieniądze są fatalne. Malutkie pokoiki, liche jedzenie i brak możliwości bezpośredniego kontaktu z organizatorami. Dostępni są tylko wolontariusze. Rzuca się w oczy również brak pokoju prasowego.
To jest obraz największego w Polsce od wielu lat turnieju widziany okiem internauty. Oj, chyba już kolejnej tej klasy imprezy Polsce nie przyznają. No chyba, że organizatorzy się zmobilizują i zatrą to fatalne wrażenia. Życzę powodzenia, bo dotychczas to obciach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz