niedziela, 20 lipca 2014

Wstyd, żenada i ignorancja - taki mamy związek!!

Ignorancja władz PZSzach sięgnęła zenitu. Dziś - jak podawałem kilka godzin temu - obchodzimy Międzynarodowy Dzień Szachów. Jakie było moje zdziwienie, gdy o 7.00 w wiadomościach radia TOK FM usłyszałem tę informację. Dziennikarz zachęcał, by zamiast oglądać "durnowaty" telewizor, zagrać partyjkę i to najlepiej na świeżym powietrzu, bo szachy rozwijają wyobraźnię itd. itd.
Jednocześnie z pewnym przekąsem stwierdził, że nie ma w Polsce imprez organizowanych z okazji tego święta. Zelektryzowany tak podaną informacją zajrzałem na stronę związku a tu szok! Ani słowa na temat Międzynarodowego Dnia Szachów obchodzonego hucznie na całym świecie.
No to kto ma o tym wiedzieć i propagować święto? Nieprawdopodobny wstyd, żenada i ignorancja!! W ogóle nie dziwię się radiowemu dziennikarzowi, który trochę złośliwie potraktował szachistów.

3 komentarze:

  1. A dlaczego PZSzach miałby "wychodzić przed szereg", skoro nawet na stronie FIDE nie ma żadnej wzmianki o Międzynarodowym Dniu Szachów a w końcu to "ich" święto (rocznica powstania organizacji). Moim zdaniem to głównie na naszych barkach (zawodnicy, szkoły, kluby, domy kultury itp.) ciąży "obowiązek" propagowania tej dyscypliny sportu. Tak zawsze było, jest i będzie z "niszowymi" dyscyplinami i nie ma się co załamywać tylko siadać do deski i do roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo FIDE, tak jak PZSZach, zajmuje się sobą (walka bezpardonowa między Ilyumzhinovem i Kasparowem o fotel prezydenta). Co do drugiej kwestii to jest, jak mawiał pewien klasyk, oczywista oczywistość. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Walka o "władzę" jest wszędzie, od centrali po najmniejszą gminę i to w polityce, kulturze czy sporcie. Dlatego ja mam to... i gram w szachy ;) Pozdrawiam i życzę wytrwałości!.

    OdpowiedzUsuń